2000  •  2001    2002    2003    2004

о медиа форуме
about media forum
 
расписание
schedule
 
конкурсная программа
competition program
 
жюри
jury
 
победители
winners
 
oрганизаторы
organizers
 
контакты
contacts
 
сайт ммкф
miff website




Поддержка:
 



АНО «Интерньюс»

 

Информационная поддержка:
 


Artinfo

 

Медиа Форум официальная программа Московского Международного Кинофестиваля, стартовавшая в 2000 году. Ее возникновение в начале нового тысячелетия связано с интересом как широкой, так и профессиональной общественности к новым формам экранной культуры и новым компьютерным технологиям в области кино, телевидения, видео и интернета.

Медиа Форум, как action это обмен идеями, вливание новых сил в современную культуру и наоборот. Это попытка продемонстрировать логику нового мышления и логику новых коммуникаций. На данный момент именно в медиаискусстве отыгрываются и проходят апробацию новые идеи, реализация которых невозможна в контексте современного искусства.

Moscow International Film Festival (MIFF) is held since 1959 and gradually it has become one of most respectable and prestigious film-forums in the world. In 1973 MIFF was registered by the International Federation of Film-producers associations (FIAPF) as an «A» class film festival alongside with those in Berlin, Cannes, San-Sebastian, Karlovy Vary and Venice.

This is the 6th year Media Forum is organized as part of the Moscow International Film Festival. The role of new media in audiovisual art and culture received due recognition and Media Forum was immediately introduced into the official program of MIFF.

Media Forum is the first event of such scale in Russia and it reveals a new vision of the world of new media culture and new screen technologies to the professionals, critics and public in general. The objective of Media Forum is to demonstrate the connection between traditional and modern branches of screen culture, the impact of technological innovations on visual arts.

Media Forum as action is an exchange of ideas, infusion of new forces into contemporary culture and vice versa. It is an attempt to demonsrtate the logic of new thought and new communications. At the moment it is inside media culture that new ideas go through trial and approbation, ideas that cannot be realized in contemporary art context.